About us

Missie

Look i Like wil mensen en merken bijeenbrengen via totaalbelevingen en evenementen die één ding gemeen hebben: ze verwarmen én veroveren harten. Dat verbindende vinden we erg belangrijk in onze steeds complexer wordende samenleving. Wij willen zowel steden en gemeenten als merken en organisaties op een positieve manier een duurzame relatie laten aangaan met mensen. We zijn er immers sterk van overtuigd dat we met z’n allen veel verder springen vanuit een warme cohesie. Die helpen te creëren, vinden we niet alleen boeiend en uitdagend, we zien het ook écht als een missie. Waar mensen samen beleven, vinden ze elkaar. En… de nood om gevonden te worden, is groter dan ooit.

Visie

Onze missie vertalen in de praktijk, dat is iets waar we elke dag keihard en met veel ‘goesting’ aan werken. Hoe? Door unieke events te bedenken, die bezoekers een totaalervaring bezorgen en meteen ook mooie herinneringen die ze nog lang kunnen meedragen. We vinden het erg belangrijk om concepten te bedenken die echt een verschil maken en vooral: die voor iedereen toegankelijk zijn. Op één punt sluiten we nooit compromissen: de beleving. Die staat centraal in alles wat bedenken, uitwerken en organiseren. Het is onze ultieme toetssteen van elk project.

Onze historie

Van tijdelijke ijsbaan tot totaal-event

Look i Like is gegroeid vanuit Satellite Ice Benelux bvba, dé pionier in tijdelijke schaatsbanen. Het is dan ook één van de bekendste leveranciers van schaatsbanen binnen Europa. Heel wat steden grepen de kerstperiode al langer aan om extra sfeer te brengen in hun straten en op hun pleinen. De laatste jaren zijn lokale overheden hun winterinitiatieven meer en meer in hun geheel gaan uitbesteden. Om aan die nood te kunnen voldoen, werd in 2013 de nieuwe entiteit Look i Like opgericht, om in tandem met Satellite Ice steden en gemeenten bij te staan met totaalconcepten. Dat resulteerde datzelfde jaar al meteen in de eerste editie van de Gentse Winterfeesten. Een schot recht in de roos, zo bleek.

2 miljoen bezoekers

We gingen voor die Gentse Winterfeesten terug naar de basis: een originele kerstmarkt met een grote variëteit aan binnen‐ en buitenlandse standhouders in een feeëriek kader: veel authentieke decoratie, warme verlichting en decorstukken zorgden voor een onvergetelijke sfeer. De Gentenaars én de bezoekers van buitenaf vielen als een blok voor het concept. De rest is geschiedenis: intussen zijn de Gentse Winterfeesten een vaste waarde geworden. Meer nog, in 2018 noemde het bekende Amerikaanse tijdschrift en internetmagazine Forbes noemt de Gentse Winterfeesten ‘a best kept secret’. Inmiddels ontvangen we in Gent jaarlijks meer dan 2 miljoen bezoekers.

Oostende en Aalst

Na Gent kozen ook tal van andere steden voor een winterconcept van Look I Like. Zo zijn we sinds 2017 de drijvende kracht achter de volledige organisatie van de kerstmarkt in Oostende. Gent en Oostende zijn misschien onze meest bekende uithangborden, maar intussen zijn we ook elders in Vlaanderen actief. Onder meer in Nieuwpoort, Mechelen, Bredene, Deinze, Bornem, Wommelgem en De Panne kleuren events van Look i Like de winter. Onze professionele aanpak bleef niet onopgemerkt, waardoor we onze activiteiten zowel geografisch als inhoudelijk sterk zagen uitbreiden de voorbije jaren. Het vertrouwen in onze expertise is groot en daar zijn we uiteraard erg blij om.

Bredere focus

In 2019 trokken we onze focus breder. De know how die we opdeden tijdens onze evenementen in de winterperiode konden we perfect ook op andere momenten inzetten, beseften we. Daarop hebben we ons speelterrein gevoelig vergroot via de overname van het evenementenbureau Moodcreators. Het maakt dat we nu ook verantwoordelijk zijn voor de organisatie van a tot z van Boulevard de Champagne , de Champagnewandeling in De Panne en de Oostende Awards, allemaal events in nauwe samenwerking met of in opdracht van steden en gemeenten.

Flexibel & gedreven team

We groeiden vanuit een echt familiebedrijf met founding father Bart en zijn zoon Quinten in een korte tijd uit tot een bedrijf met verschillende vaste werknemers. Sinds 2018 stonden Bart & Quinten samen met Benny aan het roer. Bart koos in februari 2021 voor rustigere wateren en ging op pensioen. In maart 2022 verhuisden we naar een gloednieuw kantoor met bijhorend magazijn. In maart 2023 besloot Benny na vijf jaar om een andere koers te gaan varen, en niet langer actief deel uit te maken van de zaak. Quinten wordt als zaakvoerder ondersteund door partners Attila en Marlène.

Toekomst

Look i Like maakt deel uit van de Look i Like Group. We hebben een wendbaar team en een open cultuur, waar de warmte die zo eigen is aan familie-ondernemingen sterk aanwezig is. Het maakt ons tot een buitenbeentje in de onze sector en daar zijn we trots op! Ons doel? Een blijver zijn en ook… uw eerste gesprekspartner voor totaalevenementen!